dinsdag 28 juni 2016

'Ook Koetstock gaat met de tijd mee, we hadden DJ’s met van die dance muziek'

Voor voorzitter Adrie de Lange was de 21-ste editie van Koetstock wel heel bijzonder. In de week van het opbouwen was hij naar China, een hele aparte ervaring. Ook bijzonder was de afsluiting op vrijdagavond. Voor het eerst in 21 jaar geen band, maar drie DJ’s. 'Ook Koetstock gaat met de tijd mee. Vrijdag werd er afgesloten met van die dance muziek van drie DJ’s, zeker een een goede keuze, niet voor mij want ik houd er niet van , maar wel voor een grote groep jongeren helemaal top, ' zegt de voorzitter.


'Ik had er best wel moeite mee om er bij de opbouw niet te zijn. Zeker omdat Jos de Hoop door een blessure niet veel kon doen. Toch wist ik zeker dat het allemaal wel goed zou komen. Jos kon wel aanwijzingen geven en de vrijwilligers van de bouwploeg zijn inmiddels zo ervaren, dat er niets mis kon gaan. Toen ik donderdagavond terug kwam uit China, bleek alles onder controle, 'vertelt Adrie de Lange.

'Opvallend vrijdagavond vond ik het optreden van de nieuwe band The Big Fat Bitches. Klonk fantastisch. We hebben vrijdag wel met een traditie gebroken. Er werd afgesloten door drie DJ's met veel herrie, van die dance muziek. Niets voor mij, maar een gouden greep. Een grote groep jongeren had het op het veld erg naar z'n zin. Het was vrijdag heel erg gezellig.'
'De kindermiddag zaterdag, was weer helemaal top. Ruim 450 kinderen, ouders en grootouders hebben zich uitstekend vermaakt. Ik moet zeggen dat Maud Nieuwenhuis geweldig is, al jaren trouwens. Ooit zal zij in het avondprogramma schitteren op het podium. Ruud Kwakkenbos bleek een uitstekende quizmaster bij het Rabo Knock Out spel en natuurlijk hadden de gratis pannenkoeken, inmiddels een traditie, gretig aftrek,' zegt Adrie de Lange.

 
Zaterdagavond was als vanouds voor een breed publiek. Ruim duizend toeschouwers waren erg enthousiast. 'Toen dat bandje met die ouwe rockers speelde, kwamen er klachten dat het nogal hard was. Dat is typisch Koetstock, als een band hard speelt is er het volgende uur weer een andere band. Ik vond Jolene opvallend. Muziek maken konden ze al, maar de show is een stuk verbeterd. Wat mij wel van het hart moet is dat ik de oudere jongeren, de 60 plussers gemist heb. Misschien moet het voor die groep anders. Een 60-plus terras met bediening waar ze kunnen chillen met een glaasje wijn of zo. Als dat een wens is, gaan wij het regelen. Ik hoor het graag.
Voor mij was Koetstock 2016 geweldig. Ik heb er een goed gevoel over. Het leek lastig om voldoende vrijwilligers te kunnen regelen, maar na een oproep op Rondje Kockengen, waren er voldoende. Veel nieuwe jonge mensen hebben er dit jaar bardienst gedraaid. De opbrengst komt geheel ten goede aan De Koet. Al 21 jaar heeft Koetstock verschillende projecten voor De Koet gerealiseerd. Ik noem Het peuterbad, de berging, het kassagebouw, drainage van het veld en de nieuwe toren. Nu sparen we voor groot onderhoud van het bad. Zeg maar een complete renovatie. Een wens van het bestuur van De Koet is een beweegbare bodem. Dat gaat serieus geld kosten. Binnen het bestuur van De Koet wordt er gekeken via welke fondsen er geld geworven kan worden. Koetstock zal zeker een steentje bijdragen, 'besluit voorzitter Adrie de Lange.

Tekst en foto: Gijs Kleinveld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten