zaterdag 11 oktober 2014

Eddy Art exposeert bij Abrona Kunst & Koffie

KOCKENGEN – In het lunchcafé van Abrona Kunst & Koffie aan de Nieuwstraat in Kockengen is er een expositie van schilderijen van Eddy Art en Polina Been, beiden uit Kockengen. Vrijdagavond 10 oktober hield Edwin Verhoek, ofwel Eddy Art, bij Kunst & Koffie een openingsborrel. De expositie is nog tot eind november te zien op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 10.00 tot 16.00 uur en op woensdag van 12.00 tot 16.00 uur.




Tijdens de openingsborrel was er een speech van dorpsfilosoof GJ, die samen met Eddy Art de officiële opening van de expositie verrichtte. De belangstelling was groot en de reacties waren positief en erg enthousiast. Er is zelfs al een schilderij verkocht.
Edwin Verhoek (28) is geboren en getogen in Kockengen. Vrienden noemden hem Eddy, een naam die de kunstenaar later gebruikte voor zijn pseudoniem. In zijn jeugd tekende hij veel. 'Nu werk ik met verschillende technieken zoals potlood, houtskool, verschillende soorten pastels, olieverf, acrylverf, markers, airbrush, verfspuit en spuitbus, en maak ook computerkunst, en digitale beeldbewerking. Het mooie daarvan is dat je het op elk formaat kan laten afdrukken.
Talrijke beelden voeg ik samen tot krachtige composities, die worden verrijkt met computerkunst, en verschillende verf technieken.' De kunstenaar uit Kockengen ontwikkelde een eigen kenmerkende stijl met vernieuwende creaties met felle kleuren. Ook houdt Eddy Art zich bezig met Spray Art en Matel Art. Hij maakt schilderijen op aluminium platen die hij eerst met de slijptol bewerkt en vervolgens beschildert met heldere transparante kleuren, waardoor er een 3D effect ontstaat.. Ik moet ervoor waken dat ik mij niet met te veel technieken bezig houdt. Op deze expositie hangen werken voortgekomen uit drie verschillende technieken. Ik denk dat ik mij ook weer met olieverf ga bezig houden. Dan kan ik meer gevoel in mijn werk leggen. De expositie hier in Kockengen is voor mij een start. Ik ga proberen mijn werk in de grote steden in galerieën te krijgen. Eerst de reacties hier bij Kunst & Koffie maar eens afwachten. Die waren vandaag in ieder geval heel positief,' vertelt Edwin Verhoek.

Tekst en foto's: Gijs Kleinveld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten