zondag 14 juni 2015

Dansende mannen bij jubileum Koetstock

Opvallend bij de twintigste editie van Koetstock, vrijdag 5 en zaterdag 6 juni op het terrein van zwembad De Koet, was bij de afsluitende act zaterdagavond van Allez Mama dat er opvallend veel mannen voor het podium aan het dansen waren. Het jubileum is bijzonder succesvol verlopen met veel goede muziek van uitstekende bands. In een gezellige ambiance waar de bezoekers het leuk met elkaar hadden, werd twee dagen feest gevierd. De artiesten traden belangeloos op. De opbrengst komt geheel ten goede aan Zwem- en Recreatiepark De Koet.


Vrijdag was de sfeer vanaf de eerste noten goed. 'Wat mij betreft mag de eerste band nog wel een keer terugkomen, ' zegt voorzitter Adrie de Lange. 'Al jaren komt er op vrijdagavond minder publiek dan op zaterdag. Maar dat mocht voor zo'n 500 mannen en vrouwen de pret niet drukken. We hadden deze Koetstock een uitstekend programma met topbands. Iedereen had het naar zijn zin, en dat merkte je al snel. Vooraf dacht ik nog wat moet dat worden met die synthpop band met DJ, straks lopen de mensen weg. Dat gebeurde niet. Opvallend was dat veel jongeren voor het podium waren. Het regende zo nu en dan een beetje, maar de temperatuur was top. Aanleiding voor velen om lang te blijven. Zoals een oude buurman van mij zei: Het is nog geen tijd om naar bed te gaan, we trekken nog een beugelfles open. Toen ik naar huis liep werd het licht en begonnen de vogels te fluiten. Toen dacht ik wat is het toch mooi allemaal, ' vervolgt Adrie de Lange.

De Rabo kindermiddag is al jaren een succes. Het hele terrein gevuld met kinderen en ouders. Gratis pannenkoeken en ijsjes. Ditmaal was er een spel bedacht en uitgevoerd door medewerkers van de Rabobank. 'De actie dat bezoekers die zaterdagmiddag kwamen en ook 's avonds bleven gratis entree hadden, was een schot in de roos. Een paar honderd bezoekers maakte daar gebruik van. Dat had wel tot het gevolg dat de patat snel op was. Gelukkig konden we lenen. Er zijn zaterdag zo'n 1650 bezoekers geweest. We hadden een geweldig programma. Iedereen was enthousiast. Opvallend bij Allez Mama was dat er veel mannen aan het dansen waren. Dat heb ik nog nooit eerder gezien. Ruud van Leeuwen heeft zaterdag afscheid genomen van de organisatie en zal het festival niet meer presenteren. Zijn opvolger is spontaan ter plekke gevonden. Vanaf heden gaat Juran Hilhorst Koetstock presenteren. Het is knap dat Ruud er afstand van kan nemen. Wil Koetstock overleven dan moet de organisatie verjongen. Zelf heb ik er ook over nagedacht bij 20 jaar te stoppen, maar het lukt mij niet. Ik ben nog niet zo ver om het los te kunnen laten. Ik denk bij 25 jaar. Het is wel snel gegaan die twintig jaar. Als je kijkt wat we allemaal voor De Koet hebben gerealiseerd, is bijna niet te bevatten. Ik noem bijvoorbeeld, de drainage, het peuterbad, het badgebouw, de overkapping plus schuur, de kassaruimte en recent de toren. Ik ben best wel trots dat we dat met z'n allen hebben gerealiseerd,' besluit de voorzitter.

Tekst en foto: Gijs Kleinveld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten