dinsdag 2 september 2014

Joost en Bianca Winnubst beklimmen Mont Ventoux voor 'leven met kanker'

KOCKENGEN – Op donderdag 4 september beklimmen Joost en Bianca Winnubst de Mont Ventoux voor 'leven met kanker'. Het inloophuis in Woerden waar mensen die leven met kanker en hun naasten een ontmoetingsplaats vinden en hebben. Veertig procent van de donaties die Joost en Bianca verzamelen gaan daar naar toe, zestig procent naar het KWF. Iedereen die het inloophuis in Woerden ook een warm hart toedraagt kan sponsoren via de website grootverzettegenkanker.nl. Daar zijn Joost en Bianca Winnubst te vinden. Als symbolisch gebaar van dank zal Joost voor iedere gesponsorde euro 2,5 gram extra bagage in zijn rugzak meenemen. Het equivalent van de sponsorbijdrage uit 2012 is ruim 8 kilo.
'Eind 2011 kregen wij het verschrikkelijke nieuws te horen dat mijn zusje, Anita Breij, borstkanker had. De schok was groot binnen ons gezin. Ze heeft sindsdien hard geknokt om de strijd tegen deze ziekte aan te gaan. Nu is haar lichaam kankervrij, maar nog elke dag voert zij een gevecht om het vertrouwen in haar eigen lichaam terug te winnen. Pijntjes en kwaaltjes veroorzaken paniek. Nieuw onderzoek en het wachten op de uitslag zijn zenuwslopend voor haar, maar ook voor mijn ouders en mij. Gelukkig krijgen we elke keer goed nieuws, dat is niet iedereen gegeven. In de strijd die Anita voerde, voelde ik me machteloos. Je kunt buiten, bijvoorbeeld mijn haar afknippen en luisteren, niets doen. Mijn lieve man Joost beklom deze berg in 2012 voor iedereen die strijd tegen deze ziekte. Dat gaf mij het gevoel dat we toch iets konden betekenen. Mijn zusje heeft dat toen als een enorme steun ervaren. Nu is het mijn beurt om samen met Joost deze berg te beklimmen. Daarvoor ben ik al volop in training. Op deze manier kan ik mijn onmacht inzetten voor dit goede doel. Met als doel geld op te halen voor onderzoek en Het Inloophuis in Woerden. In de hoop dagen te kunnen toevoegen aan het leven van mensen in hun strijd tegen kanker. Tijdens de intensieve strijd tegen kanker wordt er vaak veel informatie gegeven. Omdat het traject zoveel aandacht van je vergt, is er weinig ruimte voor al deze informatie. Echter wanneer alle behandelingen afgerond zijn en de eerste goede uitslagen binnen zijn, blijkt dat er juist vele vragen onbeantwoord zijn. Voor patiënten en hun naasten kan het inloophuis in Woerden een troost en steun zijn. Zij biedt een ontspannen ontmoetingsplaats voor mensen die leven met kanker en hun naasten.
                                                                                                                                                  
 De bezoekers van Het Inloophuis hebben te maken met de ziekte en de behandeling in elke fase. Ook na genezing blijven ze vaak komen. Het inloophuis biedt geen therapieën, maar ontmoetingen, begrip, huiselijkheid en activiteit. We kennen allemaal wel iemand in onze omgeving met kanker. Het kan dus zomaar heel dichtbij zijn. Heel vaak wint het lichaam in samenwerking met de wetenschap, maar soms ook niet, dan wint de kanker!! Daarom zet ik mij in! Zodat er nog meer geld beschikbaar komt in de strijd tegen kanker! Minder kanker, meer genezing en een betere kwaliteit van leven voor kankerpatiënten, 'vertelt Bianca.                                                                                                     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten