dinsdag 5 juli 2016

Bikkelen en Afzien, 500 kilometer fietsen voor het goede doel

Op zaterdag 25 en zondag 26 juni fietste de voorzitter van de LbnK, Ko van Oostrum met het team Apert de HomeRide. Binnen 24 uur 500 kilometer van Maastricht, via Duitsland naar Groningen. Voor het Ronald McDonaldfonds, specifiek voor het Ronald McDonald Huis Sophia in Rotterdam.


'Je zegt weleens heel makkelijk ja, zo ook tegen HomeRide even fietsen voor het goede doel, Ronald MacDonald, 500 kilometer in 24 uur. Geraakt door verhalen van mensen die hier mee te maken hebben, met de achter liggende gedachte hoe goed wij het hebben, fietsen van Maastricht naar Groningen met een stukkie om via Essen Duitsland. Bij de start al lichte motregen maar groot feest eromheen maakt een hoop goed. Over de grens begon het echt te regenen niet alleen water ook lekke banden achteraf de meesten door gestrooide nietjes. Na een paar kleine valpartijtjes de nacht in spanning, handen aan de remmen opletten en nog eens opletten gelukkig redelijk probleemloos door gekomen. De opkomende zon en de vroege vogels doen de nacht en de regen gauw vergeten. Even nog een etappe van 70 kilometer naar Zwolle. Daar was beloofd ontbijt en massage en het was ook top. Schone kleding en op naar de laatste 120 kilometer het vertrouwen om het tot een goed einde te brengen nam toe, ook gezien de belofte die ik had gemaakt om per kilometer te gaan rijden tegen vergoeding. Ik moest dit afmaken. Na 60 kilometer kwam toch de bekende man met de hamer een keer of zes langs en niet bij mij alleen. Het tempo zakte en mijn achterste kreeg ruzie met mijn zadel. Eigenlijk gaf het hele lijf problemen. Alleen het hoofd hield vol. Bij binnenkomst in Groningen was de ontvangst groots. Dat maakte heel veel goed. Blij dat ik toen ja heb gezegd en we hebben als ploeg ongeveer 19.000,- euro kunnen doneren, 510 kilometer in 24,5 uur. 

Tekst en foto's: Ko van Oostrum.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten