Op
zaterdag 10 oktober vond de officiële opening plaats van het nieuwe
kunstgrasveld van osv Nita uit Nieuwer Ter Aa. Om de financiering van
het kunstgrasveld rond te kunnen krijgen, is de voetbalclub een
crowdfundingsactie gestart. De mogelijkheid wordt geboden om virtueel
een stuk van het kunstgrasveld 'te kopen'.
Voorafgaand
aan de openingsactie was er een officieel deel in het Draaipunt. Daar
waren toespraken
van Sam Versloot, voorzitter stichting, Bram Griffioen,voorzitter osv
Nita, Vital van der Horst, wethouder sport, Jaap Verkroost,
districtsvoorzitter van de KNVB en de oud voorzitter Kees van der
Horst. Mooie woorden werden er gesproken. Over het
doorzettingsvermogen, het geduld, zelfwerkzaamheid, het samenwerken,
de hulp van de buren vv Kockengen en FC Breukelen, de samenwerking
met de aannemers CSC en Jan Willem van Vliet, de spontane hulp van
enkele sponsoren en oud leden en het uiteindelijke resultaat. Het mag
er zijn. Ton de Kruijf was uitverkoren om het veld officieel te
openen. De voorzitter, en ceremoniemeester Sam Versloot dirigeerde
een ieder naar buiten waar 'het' zou moeten geschieden. Het
openingslint, gespannen tussen de entree, werd ook nog eens
vastgehouden door onze trouwe supporter Benny. Met de woorden
'hierbij verklaar ik het kunstgrasveld voor geopend' werd het lint
doorgeknipt. Na het knippen schoten zes trouwe vrijwilligers een bal
op het veld.
De
voetbalclub uit Nieuwer ter Aa heeft een moderne manier gevonden om
de financiering van het kunstgrasveld te kunnen realiseren:
crowdfunding. Naast een bijdrage van de gemeente Stichtse Vecht en
het in eigen beheer door vrijwilligers uitvoeren van veel
werkzaamheden op het gebied van aanleg en onderhoud, bleef er een gat
tussen de totale kosten en de mogelijkheden van deze kleine club.
Crowdfunding
Door het inzetten van 'crowdfunding' wordt de mogelijkheid geboden aan particulieren en bedrijven om een stuk van het kunstgras 'te kopen'. Hiermee wordt iemand virtueel eigenaar van één of meerdere m2 kunstgras. De kosten hiervoor bedragen 15 euro per m2 en elke 'koper' wordt op de website vermeld met desgewenst naam, slogan, logo , of... en aan het einde van de actie wordt er een blijvend bord gerealiseerd met alle mensen die een bijdrage hebben geleverd daarop afgedrukt. De crowdfund actie start met de inzet van de Nita-jeugd. Ze hebben in hun eigen kring en buurt geprobeerd mensen enthousiast te krijgen en over te halen voor een bijdrage. Voor de kinderen die de meeste m2 'verkopen' waren er mooie prijzen te winnen. De jeugdactie is 11 oktober geëindigd.
Tekst
en foto's: Gijs Kleinveld. Bron: osv Nita.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten