Reden sluiting en verhuizing
Het gebruik en de mogelijkheden van financiële dienstverlening zijn in de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. De meeste klanten maken voor bijna alle dagelijkse bankzaken gebruik van telefoon, e-mail en internet. Hierdoor is het aantal klanten dat de vestigingen bezoekt, sterk gedaald.Voor de vestigingen in Kockengen en aan de Voorstraat in Woerden staan de kosten niet meer in verhouding tot de diensten die er worden afgenomen. Om die reden heeft de Rabobank besloten per 1 januari 2014 de vestiging in Kockengen te sluiten en de vestiging in Woerden te verhuizen.
Ruud van der Vliet, directievoorzitter: ‘Wij begrijpen dat de behoefte aan het bezoeken van een bankvestiging per klant verschilt. In overleg met de ledenraad hebben we dan ook gezocht naar mogelijkheden om klanten ook in Kockengen en Woerden zo goed mogelijk te blijven bedienen.’ Directeur Karen Walter vult aan: ‘Het is nadrukkelijk niet de bedoeling om klanten buiten te sluiten, daarom bieden wij onze klanten verschillende alternatieven aan.’
Bankieren in Kockengen en Woerden vanaf 1 januari 2014
Alle klanten die bankieren bij de vestigingen in Kockengen en Woerden zijn door middel van een brief persoonlijk geïnformeerd over de sluiting, verhuizing en de mogelijkheden die de Rabobank vanaf 1 januari 2014 biedt. Van der Vliet: ‘Ons Mobiele Servicepunt gaat Kockengen en Woerden bijvoorbeeld extra bezoeken, voor minder mobiele klanten zoeken wij een passende oplossing. Een hypotheekadviesgesprek kan in Kockengen ook bij klanten thuis plaatsvinden en we bieden onze klanten kosteloos cursussen Internetbankieren aan.’Op de website www.rv.rabobank.nl staat een volledig overzicht van deze mogelijkheden.
Tot 1 januari zijn klanten nog van harte welkom op de vestigingen in Kockengen en in Woerden aan de Voorstraat.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten